Kladdig kladdkaka med nougattopping

Dessa smaker gifter sig fint!
 
Kladdig kladdkaka med nougattopping
 

Kladdkaka

  • För recept klicka HÄR
Topping
  • 150 g Kokkens nougat (denna kan innehålla spår av mjölk). Spår kan innebära att den görs i en fabrik som tillhandahåller mjölk och då måste det stå kan innehålla spår av mjölk. Alternativ är Fazer wienernougat som är 100% mjölkfritt.
  • 1,5 dl hasselnötter
Gör så här:
  1. Följ receptet för kladdkaka.
  2. Rosta hasselnötter i en stekpanna ett par minuter.
  3. Hyvla eller skär nougat. Lägg på den varma kladdkakan och bred därefter lite försiktigt ut nougaten jämnt.
  4. Häll nötterna över kakan. Låt svalna. Jag föredrar denna kladdkaka lite kylskåpskall men det är en smaksak. Serveras gärna med mjölkfri vaniljglass. 
Veronica Wallgren
2016-05-14 @ 16:41:32
URL: http://wallgrenveronica.blogg.se/

Åh vad gott :)

a n n i k a
2016-05-14 @ 18:06:04
URL: http://blogofphoto.webblogg.se

Gott!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mjolkfriabakverk.blogg.se

Jag bakar mjölkfritt, dvs utan både laktos och mjölkprotein. Det viktigaste för mig är att det ska vara bakverk som alla kan njuta av med eller utan en mjölkallergi. Visst går det att baka goda och tilltalande mjölkfria bakverk. Välkommen till min blogg!

RSS 2.0