Seg marängtårta med jordgubbsvisp

Detta är utan tvekan en av de godaste tårtorna jag har på bloggen.
 
Seg marängtårta med jordgubbsvisp
 
  • För recept klicka HÄR

Jordgubbssvisp

  • 1 liter färska jordgubbar
  • 2,5 dl alpro cuisine soya
  • 0,75 dl florsocker
  • 1 krm vaniljpulver
Gör så här:
  1. Gör marängbotten enligt recept. Låt svalna
  2. Vispa cuisine soyavisp hårt.
  3. Mosa jordgubbar och blanda med florsocker och vaniljpulver. Blanda ihop med soyavisp.
  4. Bred på marängbotten och garnera eventuellt med lite jordgubbar.

 

 
 
 
a n n i k a
2016-06-11 @ 18:26:09
URL: http://blogofphoto.webblogg.se

Gott!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mjolkfriabakverk.blogg.se

Jag bakar mjölkfritt, dvs utan både laktos och mjölkprotein. Det viktigaste för mig är att det ska vara bakverk som alla kan njuta av med eller utan en mjölkallergi. Visst går det att baka goda och tilltalande mjölkfria bakverk. Välkommen till min blogg!

RSS 2.0