Seg marängtårta med choklad

 
Detta är utan tvekan den godaste marängtårtan. Seg och spröd precis som den ska vara! Grundreceptet kommer från Leila och därefter omgjort litegrann,
 
Marängtårta med choklad
 
  • 7 äggvitor
  • 4,5 dl socker
  • 0,5 tsk salt
  • 3 dl alpro soya grädde
  • 100 g mjölkfri choklad
  • jordgubbar, hallon eller andra bär efter tycke

 

Gör så här:

  1. Vispa äggvita, socker och salt över ett vattenbad. Vispa ca 10 min, viktigt att sockerkristallerna smält.
  2. Vispa därefter marängen tills den svalnat.
  3. Smält chokladen och vänd ner försiktigt i marängen så att den blir randig.  
  4. Klicka ut marängen som en tårtbotten.
  5. Grädda i 150 grader i ca 1 h.
Garnera tårtan med soygrädde och bär.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mjolkfriabakverk.blogg.se

Jag bakar mjölkfritt, dvs utan både laktos och mjölkprotein. Det viktigaste för mig är att det ska vara bakverk som alla kan njuta av med eller utan en mjölkallergi. Visst går det att baka goda och tilltalande mjölkfria bakverk. Välkommen till min blogg!

RSS 2.0