Snabb digestivetårta

Denna tårta såg jag på nätet från -svensk mat. Blev sugen att prova. Ändrade lite i ingredienserna. Den är snabb att göra och väldigt god.
 
Snabb digestivetårta
  • 400 g digestivekex
  • 100 g cashewnötter
  • 2,25 dl vatten
  • 2,25 dl socker
  • 1 dl kakao
  • 150 g mjölkfritt margarin
Topping
  • 80-100 g mjölkfri choklad
  • 1 dl alpro soyavisp

Gör så här:

  1. Krossa digestivekexen och grovhacka cashewnötterna.
  2. Koka upp vatten, socker och kakao. Tillsätt margarinet och låt det småputtra några minuter.
  3. Häll chokladblandningen över kexblandningen och rör ihop allt.
  4. Tryck ut smeten i en form.
  5. Gör toppingen. Smält chokladen med soyavisp i en kastrull. Häll därefter över tårtan. Ställ i frysen ett par timmar innan servering.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mjolkfriabakverk.blogg.se

Jag bakar mjölkfritt, dvs utan både laktos och mjölkprotein. Det viktigaste för mig är att det ska vara bakverk som alla kan njuta av med eller utan en mjölkallergi. Visst går det att baka goda och tilltalande mjölkfria bakverk. Välkommen till min blogg!

RSS 2.0