Mjölkfria syltgrottor

Mördegskakor är min favorit bland småkakor, speciellt hallongrottor. Tyvärr har jag inte hittat ett bra alternativ till marsanpulver som jag tycker bli allra godast i hallongrottor.
 
Mjölkfria syltgrottor
  • 300 g mjölkfritt margarin
  • 2 dl socker
  • 6 dl vetemjöl
  • 1,5 tsk bakpulver
  • 1,5 msk vaniljsocker
Fyllning: Hallonsylt eller jorgubbssylt
 
Gör så här:
  1. Vispa margarin och socker pösigt.
  2. Blanda ihop de torra ingredienserna och rör därefter ner det i margarinblandningen. Blanda till en deg.
  3. Forma små bollar och lägg i pappersformar.
  4. Gör en fördjupning och häll i lite sylt.
  5. Grädda på 200 grader, ca 12-14 min. Jag brukar fylla på med mer sylt efter gräddningen men det är en smaksak.
 
 
Anonym
2017-12-27 @ 20:58:00

Bakpulver, det står 2 gånger, är det meningen?:)

Svar: Tack för att du noterade det. Ska vara vaniljsocker.
Anna




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mjolkfriabakverk.blogg.se

Jag bakar mjölkfritt, dvs utan både laktos och mjölkprotein. Det viktigaste för mig är att det ska vara bakverk som alla kan njuta av med eller utan en mjölkallergi. Visst går det att baka goda och tilltalande mjölkfria bakverk. Välkommen till min blogg!

RSS 2.0