Raw chokad & jordnötsbitar

Lite experimenterande men det har det varit värt! Perfekt att frysa in och ta fram när suget efter något sött kommer. Att det är helt veganskt gillar jag.
 
Raw choklad & jordnötsbitar
 

Botten

  • 2 dl ekologiska skalade sesamfrön
  • 10 stycken medjooldadlar
  • 4 msk raw kakao
  • 1 msk kokosolja
  • 1 krm vaniljpulver
Fyllning
  • 4 dl saltade jordnötter
  • 1/2 burk jordnöttsmör crunchy
  • 1 msk kokosolja
Topping
  • 200 g mjölkfri choklad gärna från ichoc
  • 1 msk kokosolja
Gör så här:
  1. Mixa alla ingredienser fint till botten. Tryck ut smeten i en form 20¤20 cm.
  2. Mixa jordnötter fint, tillsätt jordnötssmör och kokosolja. Mixa ett par minuter till. Bred jordnötsfyllningen över botten.
  3. Smält chokladen över vattenbad, tillsätt kokosolja och blanda runt. Häll chokladen över så att rawkakan blir täckt.
 

 

Angelica
2016-09-24 @ 18:59:47
URL: http://lillglimt.blogg.se/

Ser jättegott ut! Ska tipsa min svärsyster om det som har en liten pojke som älskar kakor men är allergisk mot mjölk. Perfekt!

Svar: Tackar! Vi är kakfantaster här med:) Hoppas dom hittar nåt som kan falla i smaken.
Anna




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mjolkfriabakverk.blogg.se

Jag bakar mjölkfritt, dvs utan både laktos och mjölkprotein. Det viktigaste för mig är att det ska vara bakverk som alla kan njuta av med eller utan en mjölkallergi. Visst går det att baka goda och tilltalande mjölkfria bakverk. Välkommen till min blogg!

RSS 2.0