Raw caramel bars

Smarrigt goda & nyttiga raw bars med en touch av banan.
 
Raw caramel bars
 
Botten
  • 2,5 dl ekologiska cashewnötter
  • 10 medjooldadlar
Mellan
  • 1 dl kokosmör (se bild)
  • 0,5 dl kokosolja
  • 7 medjooldadlar
Toppen
  • 1 ekologisk banan
  • 0,5 kokosolja
  • 2 krm vaniljpulver
  • 3 msk raw kakao
Garnering: Hallon
 
Gör så här:
  1. Botten: Mixa cashewnötterna till ett mjöl. Lägg i medjooldadlarna och mixa till en kladdig massa. Tryck ner jämnt i en form och ställ kylskåpskallt.
  2. Mellanlagret:  Mixa alla ingredienser till en kladdig massa. Bred ut ovanpå botten, ställ kylskåpskallt igen.
  3. Toppen: Mixa alla ingredienser till en slät massa, och bred ut överst. Ställ kylskåpskallt och skär sedan i önskade bitar. Garnera med hallon.
 
 
 
Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!

mumms




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mjolkfriabakverk.blogg.se

Jag bakar mjölkfritt, dvs utan både laktos och mjölkprotein. Det viktigaste för mig är att det ska vara bakverk som alla kan njuta av med eller utan en mjölkallergi. Visst går det att baka goda och tilltalande mjölkfria bakverk. Välkommen till min blogg!

RSS 2.0