Raspberry & Vanilla Chiapudding

Perfekt snabbt, nyttigt och gott mellanmål/dessert
 
Raaspberry & Vanilla Chiapudding, 3 små bägare
  • 4 dl alpro mild & krämig vanilj (gjord på soja)
  • 3 msk chiafrön
  • 1 dl hallon
  • 1 msk kokossocker
Garnering: Hallon & Nötter
 
Gör så här:
  1. Blanda ihop alpro och chiafrön. Häll upp i små bägare
  2. Mosa hallonen fint och tillsätt kokossocker. Blanda. Fördela hallonmoset över chiapuddingen. Ställ kylskåpskallt ett par timmar. Innan servering garnera med hallon och nötter 
 
 
Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!

mumms




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mjolkfriabakverk.blogg.se

Jag bakar mjölkfritt, dvs utan både laktos och mjölkprotein. Det viktigaste för mig är att det ska vara bakverk som alla kan njuta av med eller utan en mjölkallergi. Visst går det att baka goda och tilltalande mjölkfria bakverk. Välkommen till min blogg!

RSS 2.0