Raw kladdkaka

Supergod raw kladdkaka!
 
Raw kladdkaka
 

Botten

  • 4 dl naturella blandade nötter. Jag använde cashew, mandel, pekannötter, paranötter och jordnötter
  • 15 färska dadlar
  • 3 msk raw kakao
Topping
  • 3 dl naturella cashewnötter
  • 0,5 dl raw kakao
  • 0,5 dl agavesirap
  • 4 msk kokosolja
Gör så här:
  1. Mixa nötterna fint.
  2. Mixa dadlarna.
  3. Blanda samman alla ingredienser till en kladdig smet. Tryck ut i en bakpappersklädd springform ca 20 cm i diameter. Ställ i frysen.
  4. Gör toppingen. Mixa cashewnötterna tills det blir krämigt, mixa ner resten av ingredienserna.
  5. Bred toppingen på botten. Ställ åter i frysen minst några timmar innan servering. Går utmärkt att göra några dagar innan och förvara i frysen. Tänk på att tina i rumstemperatur en stund innan.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mjolkfriabakverk.blogg.se

Jag bakar mjölkfritt, dvs utan både laktos och mjölkprotein. Det viktigaste för mig är att det ska vara bakverk som alla kan njuta av med eller utan en mjölkallergi. Visst går det att baka goda och tilltalande mjölkfria bakverk. Välkommen till min blogg!

RSS 2.0