Raw chokladbars

Hemgjort godis är bäst och speciellt när det är raw!
 
Raw chokladars
 
  • 15 färska dadlar
  • 100 g mandlar utan skal
  • 1 dl saltade jordnötter
  • 2 krm vaniljpulver
  • 80-100 g mjölkfri choklad gärna från ichoc
Gör så här:
  1. Mixa dadlarna till en slät massa.
  2. Hacka mandlarna fint.
  3. Tillsätt mandlarna, jordnötterna och vaniljpulver i dadelsmeten. Mixa ihop till en kletig smet.
  4. Bred ut smeten på ett bakplåtspapper. Jag la ett bakplåtspapper överst och kavlade ut smeten till den tjocklek jag önskade. Lägg därefter att stelna i frysen.
  5. Smält choklad över ett vattenbad och pensla choklad på båda sidor. Skär därefter i önskade bitar. Förvara i frysen.
Johanna
2016-06-22 @ 21:54:00
URL: http://johannafinnander.se

Åh vad gott! Ska absolut testa, men man lär kunna byta jordnötter mot cashew eller? ^^

Svar: Det går nog alldeles utmärkt! Man tager vad man haver hemma:) Hade nog kört saltade cashewnötter dock. Lycka till
Anna

Johanna
2016-06-22 @ 23:07:30
URL: http://johannafinnander.se

Ja men precis, allergisk mot jordnötter serru. Men yes, tack tack. Ha det gott! /J.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mjolkfriabakverk.blogg.se

Jag bakar mjölkfritt, dvs utan både laktos och mjölkprotein. Det viktigaste för mig är att det ska vara bakverk som alla kan njuta av med eller utan en mjölkallergi. Visst går det att baka goda och tilltalande mjölkfria bakverk. Välkommen till min blogg!

RSS 2.0