Smarriga nougatbitar

En favorit, som går att variera med vilka nötter man föredrar. Detta är ett gammal recept från tidningen hembakat som jag gjort om litegrann.
 
Smarriga nougatbitar
  • 1 dl sirap
  • 1 dl florsocker
  • 15 stycken Fazer wienernougat
  • 100 + 50 g mjölkfri choklad
  • 2 dl cornflakes
  • 1 dl salta jordnötter

Gör så här:

  1. Smält sirap och florsocker i en  kastrull. Låt det småputtra ett par minuter. Ta från värmen och tillsätt wienernougat och 100 g choklad.
  2. Krossa sönder flingorna lite och tillsätt i smeten. Hacka  jordnötterna grovt och blanda ner dom.
  3. Klä en form med bakplåtspapper och bred ut smeten. Ställ i kylen och låt stelna.
  4. Smält resten av chokladen över ett vattenbad och bred över godiset. Ställ svalt.
  5. Skär godiset i önskade bitar.
ajlimullersandvik.blogg.se
2016-12-23 @ 10:22:22
URL: http://ajlimullersandvik.blogg.se/

My god, och så vackra de blev ju :D :D

starsinlife.blogg.se
2016-12-25 @ 19:17:54
URL: http://starsinlife.blogg.se/

Mmmm så gott!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mjolkfriabakverk.blogg.se

Jag bakar mjölkfritt, dvs utan både laktos och mjölkprotein. Det viktigaste för mig är att det ska vara bakverk som alla kan njuta av med eller utan en mjölkallergi. Visst går det att baka goda och tilltalande mjölkfria bakverk. Välkommen till min blogg!

RSS 2.0