Raw chokladmousse

Vegansk och utan socker. Snabb och oerhört enkelt att slänga ihop. Inspirationen till denna är hämtad från lite olika recept. Serveras i små skålar då den är mäktig. Supergott!
 
Raw chokladmousse
  • 2 dl naturella cashewnötter
  • 2 msk agave sirap
  • 2 msk raw kakao
  • 3-4 msk kokosgrädde
Gör så här:
  1. Mixa cashewnötterna tills de blir som ett smör.
  2. Tillsätt övriga ingredienser och mixa allt slätt.
  3. Serveras i  små portionsskålar. Jag föredrar att den serveras lite kall men det är en smaksak. Den stelnar litegrann om den får stå i kylen 1 h. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mjolkfriabakverk.blogg.se

Jag bakar mjölkfritt, dvs utan både laktos och mjölkprotein. Det viktigaste för mig är att det ska vara bakverk som alla kan njuta av med eller utan en mjölkallergi. Visst går det att baka goda och tilltalande mjölkfria bakverk. Välkommen till min blogg!

RSS 2.0