Vit chokladkaka med en twist av citron

Äntligen finns det en god vit chokladkaka! Denna kladdkaka är en av mina favoriter!
 
Vit chokladkaka med en twist av citron
  • 200 g mjölkfritt margarin
  • 80 g vit mjölkfri choklad (i choc white vanilla)
  • 1 st ekologisk citron
  • 3 ägg
  • 2 dl socker
  • 1 msk vaniljsocker
  • 2,5 dl vetemjöl
Gör så här:
  1. Smält margarinet i en kastrull. Ta från värmen och bryt ner den vita chokladen under omrörning.
  2. Riv citronskalet och pressa ur saften i chokladblandningen.
  3. Vispa ner äggen försiktigt.
  4. Tillsätt resten av ingredienserna, blanda väl.
  5. Smörj och bröa en springform ca 24 cm i diameter. Häll i smeten.
  6. Grädda på 200 grader, ca 20 min. Kakan ska vara lös i mitten. Ställ svalt innan servering.
 
 
starsinlife.blogg.se
2015-11-13 @ 01:43:25
URL: http://starsinlife.blogg.se/

Även den en favorit hos mej

Svar: :)
Anna




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mjolkfriabakverk.blogg.se

Jag bakar mjölkfritt, dvs utan både laktos och mjölkprotein. Det viktigaste för mig är att det ska vara bakverk som alla kan njuta av med eller utan en mjölkallergi. Visst går det att baka goda och tilltalande mjölkfria bakverk. Välkommen till min blogg!

RSS 2.0