Kladdkaka med en tvist av lime och kokos

 
Försvinnande god! Denna har jag hittat i en gammal Allerstidning och gjort om efter mitt tycke.
 
Kladdkaka med en tvist av lime och kokos
  • 200 g mjölkfritt margarin
  • 200 g mörk choklad
  • 3 ägg
  • 2,5 dl socker
  • 0,5 krm salt
  • 0,5 msk vaniljsocker
  • 1,5 msk limesaft
  • 1 dl vetemjöl
  • 0,5 tsk bakpulver
  • 1 dl kokos
Gör så här:
  1. Smält margarinet och hälften av chokladen i en kastrull.
  2. Vispa ägg, socker, salt och vaniljsocker poröst.
  3. Rör i limesaft och chokladblandningen i äggsmeten. Sikta i mjöl och bakpulver. Blanda väl.
  4. Häll smeten i en smord och bröad springform ca 24 cm i diameter.
  5. Hacka resten av chokladen och strö över tillsammans med kokos.
  6. Grädda i 175 grader i ca 25 minuter. Kakan ska vara lös i mitten.
  7. Låt svalna och kyl innan servering.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mjolkfriabakverk.blogg.se

Jag bakar mjölkfritt, dvs utan både laktos och mjölkprotein. Det viktigaste för mig är att det ska vara bakverk som alla kan njuta av med eller utan en mjölkallergi. Visst går det att baka goda och tilltalande mjölkfria bakverk. Välkommen till min blogg!

RSS 2.0