Godaste Brownies ever

 
Inspirationen till denna Brownie har jag plockat från flera olika recept. En solklar favorit. Då vi närmar oss påsk pyntade jag med lite geléägg.
 
Godaste brownies ever
  • 100 g mjölkfritt margarin
  • 100 g mjölkfri choklad
  • 100 g naturella cashewnötter
  • 2 dl socker
  • 0,5 msk vaniljsocker
  • 1,5 dl vetemjöl
  • 2 ägg
Glasyr
  • 100 g mjölkfri choklad
  • 1 dl alpro soyagrädde
  • 1 msk honung
  • 25 g mjölkfritt margarin
Gör så här:
  1. Smält margarinet i en kastrull. Ta från värmen och rör ner chokladen.
  2. Rör ner övriga ingredienser. Häll smeteten i en bakplåtsklädd form ca 20 * 20 cm.
  3. Grädda i 175 grader ca 20 minuter. Ställ svalt.
  4. Gör glasyren. Smält soyagrädde och choklad i en kastrull under omrörning. Ta från värmen och blanda ner honung och margarin. Blanda väl.
  5. Häll glasyren över kakan. Ställ i frysen i minst 3 h, skär därefter i rutor.
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mjolkfriabakverk.blogg.se

Jag bakar mjölkfritt, dvs utan både laktos och mjölkprotein. Det viktigaste för mig är att det ska vara bakverk som alla kan njuta av med eller utan en mjölkallergi. Visst går det att baka goda och tilltalande mjölkfria bakverk. Välkommen till min blogg!

RSS 2.0