Chokladbrownie med kokostosca

En av mina personliga favoriter!
 
Chokladbrownie med kokostosca
  • 150 g mjölkfritt margarin
  • 2 dl socker
  • 1 dl sirap
  • 1 dl kakao
  • 3 ägg
  • 1 dl vetemjöl
  • 1 msk vaniljsocker
  • 50 g hackad mjölkfri choklad
Kokostosca
  • 100 g mjölkfritt margarin
  • 1 dl sirap
  • 0,5 dl planti creamy cooking
  • 2 dl socker
  • 200 g kokosflingor
  • 50 g grovhackade blandade nötter
Gör så här:
  1. Vispa margarin och socker pösigt.
  2. Tillsätt sirap och kakao. Blanda väl.
  3. Rör i ett ägg i sänder, därefter vetemjölet och den grovhackade chokladen.
  4. Häll smeten i en bakpappersklädd form ca 25¤25 cm. Grädda på 175 grader, ca 20 minuter.
  5. Låt svalna.
  6. Gör kokostoscan. Häll alla ingredienser i en kastrull utan kokosflingor och nötter. Småkoka under omrörning, ca 5 minuter.
  7. Tillsätt sedan kokosflingor och grovhackade nötter och rör om.
  8. Häll smeten över kakan så att hela täcks. Grädda ytterligare ca 5-10 minuter tills toscan fått lite färg.
  9. Låt svalna och skär i önskade bitar.

 

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mjolkfriabakverk.blogg.se

Jag bakar mjölkfritt, dvs utan både laktos och mjölkprotein. Det viktigaste för mig är att det ska vara bakverk som alla kan njuta av med eller utan en mjölkallergi. Visst går det att baka goda och tilltalande mjölkfria bakverk. Välkommen till min blogg!

RSS 2.0