Chokladbollar med gömma

Blir aldrig för gammal för chokladbollar, eller?
Dessa bollar blir himmelskt goda med nötcremé i. 
Angående kan innehålla spår av mjölk i produkter. Leverantörer jag varit i kontakt med säger i stort sett samma sak. Deras produkter innehåller inte mjölk men görs i fabrik som tillverkar andra mjölkprodukter. Därav förteckningen kan innehålla spår av mjölk. Det finns alltid alternativ, nötcremé kan innehålla spår av mjölk. Använd Fazer wiernougat istället. Jag bakar med en del av dessa produkter då min son inte reagerar på just, kan innehålla spår av mjölk. Läs alltid innehållsförteckningen.
 
Chokladbollar med gömma ca 15 stycken
 
För recept tryck HÄR
  • 5-6 stycken nötcremé
  • Pärlsocker till garnering
Gör så här:
  1. Följ receptet enligt länken, tillsätt gärna 1 msk vaniljsocker.
  2.  
  3. Rullar bollar och gör en fördjupning med fingret. Tryck i nötcremé, nyp ihop och rulla till jämna bollar.
  4. Förvara svalt.
 

 

 
 
Ida
2016-09-18 @ 19:48:54
URL: http://nouw.com/iidaeiinarsson

Mums vad gott :D




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mjolkfriabakverk.blogg.se

Jag bakar mjölkfritt, dvs utan både laktos och mjölkprotein. Det viktigaste för mig är att det ska vara bakverk som alla kan njuta av med eller utan en mjölkallergi. Visst går det att baka goda och tilltalande mjölkfria bakverk. Välkommen till min blogg!

RSS 2.0