Päronmos med hint av kanel

Päronmos med hint av kanel
Fullkomligt älskar att göra nya saker med säsongsbetonade frukter. Detta moset blev en riktigt höjdare. Helt utan socker och på egenplockad ekologisk frukt. Perfekt på gröten eller som mellanmål till de små:)
  • 25-30 päron
  • 3 äpplen
  • 2 kanelstänger
  • 3 dl vatten
Gör så här:
  1. Skala, kärna ur och skär frukten i klyftor.
  2. Häll vatten i en kastrull och lägg i kanelstängerna. Tillsätt frukten.
  3. Koka försiktigt tills frukten är mosig.
  4. Mixa fint och häll upp på steriliserade glasburkar. 
  5. Jag fryser alltid moset och tar fram efterhand.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mjolkfriabakverk.blogg.se

Jag bakar mjölkfritt, dvs utan både laktos och mjölkprotein. Det viktigaste för mig är att det ska vara bakverk som alla kan njuta av med eller utan en mjölkallergi. Visst går det att baka goda och tilltalande mjölkfria bakverk. Välkommen till min blogg!

RSS 2.0