Mjölkfri after eight tårta

Är mintchoklad favorit, ja då är denna tårtan en succé. Mäktig tårta så en liten bit räcker. Den klassiska after eight asken är inte mjölkfri. Hittade ett alternativ som smakar precis likadant (jag är inte mjölkallergiker så jag kan jämföra:). Tror jag hittade denna på EKO.
 
Mjölkfri after eight tårta
  • 175 g mjölkfritt margarin
  • 3 dl socker
  • 1 dl oboy
  • 0,5 dl ljus sirap
  • 3 ägg
  • 1,5 dl vetemjöl
  • 200 g smält mjölkfri choklad
  • en ask mintchoklad (se bild). Hittar ni inte denna sorten använd mjölkfri mintchoklad.
Garnering: jordgubbar
 
Gör så här:
  1. Vispa margarin och socker poröst. Tillsätt därefter oboy och sirap.
  2. Vispa i äggen.
  3. Rör ner mjöl och den smälta chokladen.
  4. Häll smeten i en bakpapperskädd form ca 20 cm i diameter. Grädda i ca 20 minuter, 175 grader. Kakan ska vara lite lös i mitten.
  5. Lägg på mintplattorna och låt svalna. Garnera efter tycke och smak.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mjolkfriabakverk.blogg.se

Jag bakar mjölkfritt, dvs utan både laktos och mjölkprotein. Det viktigaste för mig är att det ska vara bakverk som alla kan njuta av med eller utan en mjölkallergi. Visst går det att baka goda och tilltalande mjölkfria bakverk. Välkommen till min blogg!

RSS 2.0