No bake cookies

Ursprungsreceptet till dessa kommer från Jay´s baking. Jag ville ha kakorna lite nyttigare därför är vissa ingredienser utbytta. Snabba, nyttigare och goda kakor!
 
No bake cookies 10 stycken
  • 2 dl havregryn
  • 3/4 dl kallpressad kokosolja (kung markatta)
  • 3/4 dl jordnötssmör crunchy (green choice)
  • 0,5 dl agavesirap (sunny bio)
  • 3/4 dl osockrad kokosdryck (go green)
  • 1,5 msk raw kakao (rawpowder)
  • nypa salt
  • knivsudd vaniljpulver (bourbon)
Gör så här:
  1. Blanda alla ingredienser utom havregryn och vaniljpulver i en kastrull.
  2. Värm på svag värme i ca 5 minuter.
  3. Ta från värmen och tillsätt vaniljpulver och havregryn. Blanda väl.
  4. Klicka ut smeten på bakplåtspapper och forma till platta små kakor.
  5. Frys kakorna och ta fram 10 min innan servering.

 

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mjolkfriabakverk.blogg.se

Jag bakar mjölkfritt, dvs utan både laktos och mjölkprotein. Det viktigaste för mig är att det ska vara bakverk som alla kan njuta av med eller utan en mjölkallergi. Visst går det att baka goda och tilltalande mjölkfria bakverk. Välkommen till min blogg!

RSS 2.0