Godaste pecannötspaj

Underbart god! Receptet har jag hittat på mytaste. 
 
Godaste pecannötspaj
  • 3 dl vetemjöl
  • 150 g mjölkfritt margarin
  • 0,5 dl socker
  • 2 msk vatten
Fyllning
  • 125 g mjölkfritt margarin
  • 1,5 dl socker
  • 3 dl ljus sirap
  • 2 msk vetemjöl
  • 2 ägg
  • 1 msk vaniljsocker
  • 1/2 tsk salt
  • 120 g pecannötter
Gör så här:
  1. Blanda ihop alla ingredienser till pajskalet. Tryck ut degen i en springform 24 cm i diameter. Förgrädda pajskalet 10 minuter, 175 grader.
  2. Gör under tiden fyllningen. Koka upp margarin, socker, sirap och vetemjöl och låt det sedan sjuda ett par minuter under omrörning.
  3. Ta kastrullen från värmen och låt svalna något.  Hacka pecannötter. Vispa äggen lite lätt. Häll ner äggen. pecannötter, vaniljsocker och salt  i kastrullen. Blanda.
  4. Häll smeten över pajskalet och grädda ytterligare ca 30 minuter. Låt svalna innan servering.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mjolkfriabakverk.blogg.se

Jag bakar mjölkfritt, dvs utan både laktos och mjölkprotein. Det viktigaste för mig är att det ska vara bakverk som alla kan njuta av med eller utan en mjölkallergi. Visst går det att baka goda och tilltalande mjölkfria bakverk. Välkommen till min blogg!

RSS 2.0