Goda Raw chokladbollar

Goda, mättande energibollar!
 
Goda Raw chokladbollar ca 12 stycken
  • 15 färska urkärnade dadlar
  • 1 dl hasselnötter
  • 5 torkade aprikoser
  • 1 dl soltorkade mullbär
  • 1 dl havregryn
  • 3 msk raw kakao
  • 1 krm vaniljpulver
  • ca 2-3 msk vatten
Garnering: 150g mjölkfri choklad (gärna märket ichoc), kokossocker
 
Gör så här:
  1. Mixa dadlar slätt.
  2. Mixa hasselnötter fint.
  3. Mixa därefter ihop alla ingredienser till en kladdig smet. Ställ kylskåpskallt ca 30 minuter.
  4. Rulla små bollar.
  5. Smält chokladen över ett vattenbad, doppa bollarna hastigt i chokladen. Strö lite kokossocker över. 
  6. Mina raw bollar förvarar jag i frysen och tar upp 5-10 minuter innan servering. Föredrar de lite kalla men det är en smaksak.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mjolkfriabakverk.blogg.se

Jag bakar mjölkfritt, dvs utan både laktos och mjölkprotein. Det viktigaste för mig är att det ska vara bakverk som alla kan njuta av med eller utan en mjölkallergi. Visst går det att baka goda och tilltalande mjölkfria bakverk. Välkommen till min blogg!

RSS 2.0