Kladdig after eight brownie

Söt och mäktig är den lilla brownien. Har hittat en mjölkfri variant på after eight. Den innehåller inte mjölk men produceras i en lokal som har andra mjölkprodukter. Därav får dom inte skriva att den är mjölkfri. Ibland står det att en produkt kan innehålla spår av mjölk av samma anledning som ovan. Allt beror på hur pass allvarig mjölkallergi man har.  Det finns mjölkfri mintchoklad att använda i såfall.
 
Kladdig after eight brownie
 
 
  • 175 g mjölkfritt margarin
  • 1,5 dl socker
  • 1,5 dl farin socker
  • 1 dl kakao
  • 1 dl sirap
  • nypa salt
  • 3 ägg
  • 1 dl vetemjöl
  • 300 g mintplattor
Gör så här:
 
  1. Vispa margarin och socker poröst. 
  2. Tillsätt sirap, kakao och salt.
  3. Tillsätt äggen ett i taget under vispning, därefter mjölet.
  4. Häll smeten i en bakpappersklädd form 20*20 cm.
  5. Grädda i ca 20 minuter, 175 grader.
  6. Lägg på mintplattorna direkt när kakan kommer ut ur ugnen. Låt svalna och skär i små bitar. 
 
Emelie
2021-02-13 @ 11:44:16

Var kan man hitta dessa mint-plattor?

Svar: Ber om ursäkt för väldigt sent svar! Jag hittade dessa på Lidl.
Anna




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mjolkfriabakverk.blogg.se

Jag bakar mjölkfritt, dvs utan både laktos och mjölkprotein. Det viktigaste för mig är att det ska vara bakverk som alla kan njuta av med eller utan en mjölkallergi. Visst går det att baka goda och tilltalande mjölkfria bakverk. Välkommen till min blogg!

RSS 2.0