Mjölkfria chokladcupcakes

Chokladmuffins med chokladfrosting, för chokladentusiasten. Garneras efter årstid och högtider.
 
Mjölkfria chokladcupcakes
  • 200 g mjölkfritt margarin
  • 200 g mjölkfri choklad
  • 1 dl kaffe
  • 2 ägg
  • 1 dl planti creamy cooking
  • 2,5 dl vetemjöl
  • 1 tsk bakpulver
  • 3 msk kakao
  • 1,5 dl socker
  • rivet skal från en apelsin (går att utesluta)
Frosting
  • 8 dl florsocker
  • 1,5-2 dl kakao
  • 150 g mjölkfritt margarin
  • 1 dl planti creamy cooking
  • 1 msk vaniljsocker
Garnera med mjölkfritt godis och sockerpärlor
 
Gör så här:
  1. Smält margarinet i en kastrull. Ta från värmen och tillsätt chokladen. Rör tills chokladen smält.
  2. Rör ner kaffet.
  3. Tillsätt äggen och vispa slätt. Rör ner planti.
  4. Blanda ihop de torra ingredienserna. Rör ner i smeten.
  5. Häll smeten i muffinsformar, jag använder alltid en muffinsform för extra stadga. Grädda i ca 12 minuter, 175 grader. Låt svalna.
  6. Vispa ihop alla ingredienser till frostingen. Smeten ska bli slät.
  7. När muffinsen svalnat, spritsa frostingen. Garnera efter tycke och smak.
 
 
 
rememberthiis.blogg.se
2016-10-16 @ 22:11:00
URL: http://rememberthiis.blogg.se/

Ser goda ut :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mjolkfriabakverk.blogg.se

Jag bakar mjölkfritt, dvs utan både laktos och mjölkprotein. Det viktigaste för mig är att det ska vara bakverk som alla kan njuta av med eller utan en mjölkallergi. Visst går det att baka goda och tilltalande mjölkfria bakverk. Välkommen till min blogg!

RSS 2.0