Smörgåstårta

Det har varit mycket experimenterande för att få fram detta recept, men det har varit värt det. Dessa smaker är jag riktigt nöjd. Som icke mjölkallergiker föredrar jag denna framför traditionella och då ska tilläggas att jag älskar smörgåstårta. Snabb, god och lätt att slänga ihop! Görs dagen innan den ska serveras
 
Smörgåstårta 6 pers
  • landgångsbröd
  • Alpro mild & creamy 750g
  • 3 dl majonnäs
  • 350 g räksallad (kolla innehållsförteckning)
  • 400 g varmrökt lax
  • 1 burk fruktcocktail
  • en knippe dill
Garnering: gurka, ägg, räkor, sallad, dill, tomat och apelsin
 
Gör så här:
  1. Lägg ut ett lager landgångsbröd  på en bricka eller dyl.
  2. Bred ut räksallad över hela brödet. Lägg på ett lager landgångsbröd.
  3. Häll alpro mild & creamy i en skål och tillsätt majonnäs. Blanda ordentligt. Klipp dill fint och blanda i.
  4. Dela den varmrökta laxen i småbitar. Lägg i en skål och tillsätt ca 3 dl av majonnäsblandningen. Blanda väl.
  5. Bred laxblandningen på landgångsbrödet och lägg därefter på ett lager bröd igen.
  6. Häll fruktcocktailen och lite av spadet i en skål. Dela/mosa bitarna litegrann. Tillsätt ca 2 dl av majonnäsblandnigen. Blanda. Bred på landgångsbrödet och lägg till sist på det sista lagret med landgångsbröd. Täck med majonnäsblandningen. Ställ in i kylsskåpet.
  7. Garnering gör jag samma dag som smörgåstårtan ska serveras. Här är det bara fantasin som sätter gränser. Sidorna har jag täckt med skivad gurka. Toppen är garnerad med sallad, dill, räkor, tomat, hårdkokt ägg och apelsinklyftor.
 
julia
2016-04-22 @ 20:44:34
URL: http://hungrigast.blogg.se

Vilken fantastisk bild på en smörgåstårta som ser mycket god ut.

Svar: Tack! Ja den är mycket god!
Anna




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mjolkfriabakverk.blogg.se

Jag bakar mjölkfritt, dvs utan både laktos och mjölkprotein. Det viktigaste för mig är att det ska vara bakverk som alla kan njuta av med eller utan en mjölkallergi. Visst går det att baka goda och tilltalande mjölkfria bakverk. Välkommen till min blogg!

RSS 2.0