Chokladbakelse med chokladkräm

Är choklad favoriten gör denna bakelse succé.
 
Chokladbakelse med chokladkräm ca 10 stycken
  • 200 g mjölkfritt margarin
  • 3 ägg
  • 3,5 dl socker
  • 2 dl vetemjöl
  • 0,5 dl kakao
  • 1 msk vaniljsocker
Chokladkräm
  • 2,5 dl alpro soyagrädde
  • 200 g mjölkfri choklad
  • 1 msk vaniljsocker
Gör så här:
  1. Smält margarinet, låt det svalna något.
  2. Vispa ägg och socker pösigt.
  3. Rör ner vetemjöl, kakao och vaniljsocker i äggblandningen.
  4. Tillsätt margarinet och blanda.
  5. Häll smeten i stora muffinsformar. Grädda 175 grader ca 20 minuter.
  6. Gör under tiden chokladkrämen. Häll soyagädden i en kastrull och värm den tills kokpunkten, ta genast från plattan.
  7. Tillsätt chokladen och vaniljsockret. Rör till chokladen smält. Ställ svalt och rör om då och då. Krämen tjocknar efterhand.
  8. När kakan svalnat ta bort muffinsformarna och bre chokladkrämen över. Gott med färska bär till.
 
 
Josefine Svärd
2015-05-11 @ 15:02:31
URL: http://josefinesvard.blogg.se/

åh så gott!!

Kika in hos mig i veckans blogg! Inga dumma regler :)
Bara en enkel kommentar. Vinnaren väljs utav random.org. Så får din blogg synas lite extra!

http://josefinesvard.blogg.se/2015/may/veckans-bloggv20.html#comment




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mjolkfriabakverk.blogg.se

Jag bakar mjölkfritt, dvs utan både laktos och mjölkprotein. Det viktigaste för mig är att det ska vara bakverk som alla kan njuta av med eller utan en mjölkallergi. Visst går det att baka goda och tilltalande mjölkfria bakverk. Välkommen till min blogg!

RSS 2.0