Wienernougat pannacotta

 
Har länge velat testa och göra en mjölkfri pannacotta. Det viktigaste som med alla mina bakverk är att det ska vara en pannacotta som också ska tilltala icke mjölkallergiker. Vi är bara en mjölkallergiker i familjen och jag vill inte göra två olika. Denna pannacotta blev riktig god. Len och mjuk nougatsmak.
 
Wienernougat pannacotta
  • 5 dl alpro soya grädde
  • 2 msk socker
  • 2 st gelatinblad
  • 150 g Fazer wienernougat (kan innehålla spår av mjölk)

Garnering

  • 4 dl hallon
  • 1 dl florsocker

Gör så här:

  1. Blötlägg gelatinbladen.
  2. Häll soyagrädde och socker i en kastrull. Sjud på svag värme i ca 3- 5 minuter.
  3. Ta från värmen och tillsätt wienernougat. Blanda.
  4. Låt svalna något, lägg därefter i gelatinbladen. Blanda väl.
  5. Häll upp i formar och ställ kallt i minst 3 timmar.
  6. Innan servering mixa hallon och florsocker. Häll över pannacottan och servera.
 
 

 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mjolkfriabakverk.blogg.se

Jag bakar mjölkfritt, dvs utan både laktos och mjölkprotein. Det viktigaste för mig är att det ska vara bakverk som alla kan njuta av med eller utan en mjölkallergi. Visst går det att baka goda och tilltalande mjölkfria bakverk. Välkommen till min blogg!

RSS 2.0