Chokladbakelse med den godaste frosting ever

Fick precis reda på att en viktig person i mitt liv väntar barn. Det måste givetvis firas!
 
Chokladbakelse med den godaste frosting ever
  • 200 g mjölkfritt margarin
  • 2 dl socker
  • 3 ägg
  • 4 dl vetemjöl
  • 1 tsk bakpulver
  • 1 msk vaniljsocker
  • 1 dl gott i maten (havregrädde)
  • rivet skal av apelsin
  • 4 msk kakao
Frosting
  • 8 dl florsocker
  • 2 dl kakao
  • 150 g mjölkfritt margarin
  • 1 dl soyagrädde
  • 1 msk vaniljsocker
Gör så här:
  1. Rör margarin och socker poröst.
  2. Tillsätt äggen under omrörning. Rör ner mjöl, bakpulver, vaniljsocker och smaktillsats. Blanda väl.
  3. Tillsätt grädden och rör om. Häll smeten i en smord och bröad form som rymmer ca 1,5 liter. Jag använde en vanlig hålform.
  4. Grädda i 175 grader i ca 40 minuter.
  5. Gör frostingen. Blanda alla ingredienser i en matberedare. Smeten ska bli slät.
  6. När kakan svalnat, skär i önskade bitar. Spritsa frostingen på kakan. Jag använde vit sockermassa som dekoration.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mjolkfriabakverk.blogg.se

Jag bakar mjölkfritt, dvs utan både laktos och mjölkprotein. Det viktigaste för mig är att det ska vara bakverk som alla kan njuta av med eller utan en mjölkallergi. Visst går det att baka goda och tilltalande mjölkfria bakverk. Välkommen till min blogg!

RSS 2.0