Cookies med minimarshmallows

Dessa har jag gjort innan och är alltid ett säkert kort. Barnen ville ha färgade minimarshmallows i och det fick det bli!
Cookies med minimarshmallows
  • 300 g mjölkfritt margarin
  • 2 dl socker
  • 2 dl brun farin
  • 2 ägg
  • 5 tsk vaniljsocker
  • 7,5 dl vetemjöl
  • 1 tsk salt
  • 1 tsk bikarbonat
  • 150 g mörka chokladknappar.
  • 50 g färgade minimarshmallows
Gör så här:
  1. Smält margarinet.
  2. Vispa ihop farinsocker, ägg och vaniljsocker. Häll därefter på det smälta margarinet och rör ihop ordentligt.
  3. Blanda i resten av ingredienserna. Rör smeten tills den blir stor som en boll.
  4. Forma små jämnstora bollar och platta ut. De flyter ut något. Lägg på en plåt med bakplåtspapper.
  5. Grädda i ca 10 min på 175 grader. Låt kakorna svalna ordentligt innan dom flyttas. 
 
 
coffeeandcupcake.blogg.se
2015-07-20 @ 10:54:20
URL: http://coffeeandcupcake.blogg.se/

Så gott med minimarshmallows i :D




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mjolkfriabakverk.blogg.se

Jag bakar mjölkfritt, dvs utan både laktos och mjölkprotein. Det viktigaste för mig är att det ska vara bakverk som alla kan njuta av med eller utan en mjölkallergi. Visst går det att baka goda och tilltalande mjölkfria bakverk. Välkommen till min blogg!

RSS 2.0