Choklad & cashewbrownie

För chokladälskaren, det är en mäktig brownie! Gjorde denna i stora muffinsformar, men det går givetvis bra att göra i en form och skära i små rutor. Fick ut 9 stora brownies i mufffinsformar.
Choklad & cashewbrownie
  • 100 g mjölkfritt margarin
  • 1,5 msk kakao
  • 80 g grovhackade ekologiska naturella cashewnötter
  • 2 dl socker
  • 2 ägg
  • 1 msk vaniljsocker
  • 1,5 dl vetemjöl
Glasyr
  • 100 g mjölkfri choklad
  • 1 dl planti creamy cooking
  • 1 msk honung
  • 25 g mjölkfritt margarin
Gör så här:
  1. Smält margarinet i en kastrull. Ta från värmen och tillsätt övriga ingredienser. Rör om. Häll smeten i muffinsformar, alt i en bakpappersklädd form. Jag använder alltid en muffinsform som jag ställer mina muffinsformar i.
  2. Grädda på 175 grader, ca 15 minuter. Låt svalna.
  3. Gör glasyren. Smält choklad och havregrädde i en kastrull under ständig omrörning. Ta från värmen och tillsätt honung och margarin. Rör till en slät smet.
  4. Häll glasyren över kakan och ställ kallt minst 1 h innan servering. 
 
 
ɑ n n i k ɑ
2015-08-16 @ 12:58:11
URL: http://blogofphoto.webblogg.se

Mums :D

JUNITJEJ
2015-08-16 @ 13:20:41
URL: http://www.junitjejen.se

Mums, så gott!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mjolkfriabakverk.blogg.se

Jag bakar mjölkfritt, dvs utan både laktos och mjölkprotein. Det viktigaste för mig är att det ska vara bakverk som alla kan njuta av med eller utan en mjölkallergi. Visst går det att baka goda och tilltalande mjölkfria bakverk. Välkommen till min blogg!

RSS 2.0