Kladdig crisptårta

Familjen har en förkärlek till choklad desto kladdigare desto bättre:) Mycket god är den i alla fall
 
 Kladdig crisptårta
  • 200 g mjölkfritt margarin
  • 4 ägg
  • 4 dl socker
  • 5 msk kakao
  • 1 msk vaniljsocker
  • 2 dl vetemjöl

Crisptäcke

  • 2,5 dl Alpro soya grädde
  • 100 g mjölkfri choklad
  • 2 msk sirap
  • 3-4 dl kelloggs rice krispies
Gör så här:
  1. Smält margarinet.
  2. Vispa ägg och socker poröst. Blanda ner resten av ingredienserna.
  3. Häll smeten i en bröad springform ca 28 cm i diameter. Jag använder nästan alltid kokos istället för ströbröd. Ger en mycket godare smak.
  4. Grädda i 15 minuter på 175 grader. Kakan ska vara ordentlig lös i mitten.
  5. Låt svalna.
  6. Gör crisptäcket. Smält hackad choklad och soyagrädde i en kastrull. Tillsätt sirapen och sjud i 5 minuter. Låt chokladblandningen svalna ordentligt. Rör därefter ner rice krispies. Viktigt att chokladblandningen är sval annars blir rice krispies sega av värmen.
  7. Ställ in i kylen innan servering. Går utmärkt att frysa.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mjolkfriabakverk.blogg.se

Jag bakar mjölkfritt, dvs utan både laktos och mjölkprotein. Det viktigaste för mig är att det ska vara bakverk som alla kan njuta av med eller utan en mjölkallergi. Visst går det att baka goda och tilltalande mjölkfria bakverk. Välkommen till min blogg!

RSS 2.0