Chokladbakelse med minimarshmallows

 
 
Barnens favorit!
 
Chokladbakelse med minimarshmallows
  • 350 g mjölkfritt margarin
  • 100 g mjölkfri mintchoklad
  • 4 ägg
  • 1 msk vaniljsocker
  • 4 dl socker
  • 3 dl vetemjöl
  • 50 g minimarshmallows
Gör så här:
  1. Smält margarin och choklad.
  2. Blanda alla torra ingredienser, rör ner chokladblandningen.
  3. Rör ner äggen i smeten, blanda väl. Vänd därefter ner minimarshmallows.
  4. Klicka ut smeten i formar.
  5.  
  6.  Grädda i ca 10 minuter på 200 grader.
  7. Kakan ska vara lite lös i mitten. Blir som godast om dom får svalna innan servering.
 
 
ɑ n n i k ɑ
2015-04-25 @ 15:39:56
URL: http://blogofphoto.webblogg.se

SV: tackar så mycket :D

Ewa Nilsson
2015-04-25 @ 18:04:08

Vilken fin blogg, går ju jättebra att byta ut mjölken och annat om man vill. Ska verkligen återkomma hit. Tack o trevlig helg!

Svar: Tackar! Ja det går jättebra att byta ut till mjölkprodukter. Våga gärna prova mjölkfritt än så länge har ingen tyckt att kakorna smakat annorlunda. Det är ett av mina mål med denna blogg. Trevlig helg!
Anna

Lina
2015-04-25 @ 19:19:01
URL: http://www.diningandcooking.blogg.se

De ser jättegoda ut och härligt att de är sådär chokladkladdiga i mitten

Svar: Desto kladdare desto bättre, vårt motto:)
Anna




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mjolkfriabakverk.blogg.se

Jag bakar mjölkfritt, dvs utan både laktos och mjölkprotein. Det viktigaste för mig är att det ska vara bakverk som alla kan njuta av med eller utan en mjölkallergi. Visst går det att baka goda och tilltalande mjölkfria bakverk. Välkommen till min blogg!

RSS 2.0